poniedziałek, 14 listopada 2016

My November... Myśli codzienne Martuchy # 6

Listopad mój upływa podobnie jak inne w poprzednich latach. Spokojne wieczory, zapalone świeczki, dobre seriale oglądane z bliskimi, pisanie bloga, odwiedzanie nowych miejsc. I choć wiele rzeczy mnie tutaj zadziwia,  prawda o życiu i jego wartościach jest wszędzie taka sama. Wiedziałam to już wcześniej i właściwie wcale mnie to nie zaskakuje, ale dla tych którzy wciąż szukają, a lepsze życie jest zawsze tam gdzie nie oni, chciałabym powiedzieć co powtarzam od dawna po znanych filozofach i pisarzach: "il faut cultiver notre jardin" (Voltaire). Oznacza to dosłownie, że trzeba uprawiać nasz ogródek, a w przenośni że powinniśmy właśnie zająć się naszym ogródkiem, czyli naszym życiem i cieszyć sie z tego co tu i teraz. I nie jeździć po całym świecie w pogoni za szczęściem, choć jeżdżenie po świecie rozwijające jest wielce i może nam przynieść wiele korzyści i niektórym może przynieść chwilowe szczęście, raczej nie przyniesie szczęścia stałego. I ja tę prawdę odkryłam jakieś 10 lat temu i choć jak każdy miewam czasem gorsze chwile, generalnie naprawdę potrafię cieszyć się z życia i doceniać każdą chwilę. A narzekaczom życzę tego samego ;)

Wszędzie na świecie dzieci chcą sie śmiać i bawić, matki chcą dla nich zdrowia, wszędzie na świecie musimy pić, jeść i spać, tylko na każdej szerokości geograficznej odbywa sie to nieco inaczej, a na niektórych przerost formy nad treścią to istny must have. Sama nie rzadko popadam w pułapki tego świata, a konsumpcja jest również częścią mojego życia. Ale staram się nie zapominać co jest najważniejsze w moim życiu i uczyć na własnych błędach. A także jak to powiedział pan Stachura: "na świecie ludzi coraz więcej, a człowieka coraz mniej". postarajmy się zadbać, aby jednak człowieka było coraz więcej i żebyśmy my tym człowiekiem jak najczęściej byli ;).

A tymczasem kiedy już wyjaśniłam, że np. w takich Stanach jest tak dobrze i tak fajnie itp. to nie znaczy że w takiej Polsce jest mniej dobrze i fajnie itp. I nie przemawia przeze mnie tęsknota, ani rozczarowanie, bo tu naprawdę bardzo mi się podoba. Chciałam tylko przypomnieć tym, co zapomnieli o tym że mogą być szczęśliwi właśnie tam gdzie są, jeśli chodzi o miejsce na mapie i miejsce w ich życiu, że wszystko zależy od nas samych i od naszej świadomości i spojrzenia na wiele aspektow naszego życia. Niemniej jednak każdemu polecam podróże, małe i duże, bo to jest coś, co otwiera nam oczy trochę szerzej i uwrażliwia nas na pewne aspekty życia.

Ok., pofilozofowałam i trochę się usprawiedliwiłam, że moje życie to nie tylko zakupy, szukanie lepszego miejsca na ziemi i inne pierdoły, a teraz zapraszam na mały przegląd z moich ostatnich dni, który będzie de facto kompletnym tego zaprzeczeniem ;) Ha!

1. Jedna z Farm w Connecticut i..  zbieramy jabłka.  Z ciekawostek o Ameryce, tutaj farmerzy są bardzo otwarci na ludzi z zewnątrz.  Każdy może przyjechać sobie o każdej porze roku i zebrać wprost z drzewa owoce, które dany farmer uprawia i które są dostępne w danym sezonie. Oczywiście na koniec jesteśmy kasowani jak w sklepie, jednak mimo tego przyjemność jest ogromna!  :)



2. Bar przydrożny Guida's
Podobno otworzyli go Polacy, typowa jadłodajnia z lat 70. Pyszne i tanie hot dogi z tysiącem dodatków, frytki z ziemniaków a nie jakiejś papki, polska kiełbasa.  Wszystko przyrządzane na naszych oczach. Mniam!


3. Ognisko! Kocham spotkania na łonie natury!



4. Jabłka zapiekane z mieszanką brązowego cukru, płatków owsianych, rodzynek, siekanych migdałów i cynamonu. Polecam!



5. Kent Falls, Connecticut 














6. Westerly, Rhode Island










7. Akwarium w Mystic, Connecticut
I słodkie spotkanie małej dziewczynki i białego potworka ;)

















Pozdrawiam z Leśnej Polany!

Pa!

14 komentarzy:

  1. Cudownie! Uwielbiam takie zdjęcia.
    Mój listopad mija jak z bicza strzelił, nim się obejrzę będzie grudzień. Mrozy niesamowite się zaczynają, mam nadzieję że święta będą białe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pięknie! Również Ci tego życzę jeśli o tym marzysz ;)

      Usuń
  2. Te zdjęcie ogniska wygląda na maksa klimatycznie :) A zdjęcia z Akwarium w Mystic - po prostu magia *.* Uwielbiam podwodny świat :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Miejsca super !! zdjęcia z akwarium z dziewczynką - słodkie!!

    OdpowiedzUsuń
  4. kochana te zdjęcia są wspaniałe.... ach...

    OdpowiedzUsuń
  5. W pełni się z Tobą zgadzam, szczęście kreujemy sami i to od nas zależy czy będziemy dobrze się czuć każdego dnia. Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie na wszystko mamy wpływ ale prawie w każdej sytuacji możemy znaleźć jakieś jej plusy i cieszyć się z nich :)

      Usuń
  6. Mój listopad niestety się ciągnie.
    Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ciągnie się w negatywnej atmosferze,to życzę żeby jak najszybciej się skończył, a nowy miesiąc był o wiele bardziej radosny!

      Usuń

Każdy komentarz mnie cieszy, na każdy odpowiem, wszelkie pytania możecie zadawać też tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...